عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اگر ماه بودی به صد ناز / شاید شبی بر لب بام من مینشستی . . .♥♥ اینجا آسمان از دل من تیره تر است ، روزگارم ابریست ، من اگر تنهایم ، یاد تو با من هست♥♥ مهربانم روزگارم ابریست ، کاش این بار جای خورشید تو آفتاب شوی ♥♥ آسمونی رو دوست دارم که بارونش فقط واسه شستن غم های تو بباره ♥♥ ای بی تو زمانه سرد و سنگین در من / ای حسرت روزهای شیرین در من! بی مهری انسان معاصر در توست / تنهایی انسان نخستین در من

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان dehkadeye gham و آدرس azi.love.girl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 96
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 441
:: کل نظرات : 96

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

khat cherk haye del tangi azi

تبلیغات
فروغ
جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 20:37 | بازدید : 415 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

یـادی از فـروغ فرخـزاد بانـوی شعـر معاصـر ایـران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فروغ‌الزمان فرخزاد شاعر معاصر ایرانی هشتم دی‌ماه ۱۳۱۳ در محله‌ی امیریه‌ تهران، کوی خادم آزاد به دنیا آمد و در ۳۲ سالگی بر اثر تصادف اتومبیل درگذشت. وی که بعد از نیما یوشیج، در کنار احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری از پیشگامان شعر معاصر فارسی است، اکنون ۴۶ سال از مرگش می‌گذرد.

فروغ با مجموعه‌های "اسیر"، "دیوار" و "عصیان" در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد. سپس آشنایی با ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز سرشناس ایرانی و همکاری با او، موجب تحول فکری و ادبی در فروغ شد. وی در بازگشت دوباره به شعر، با انتشار مجموعه "تولدی دیگر" که شامل ۳۱ قطعه شعر است تحسین گسترده‌ای را برانگیخت، سپس مجموعه "ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد" را منتشر کرد تا جایگاه خود را در شعر معاصر ایران به عنوان شاعری بزرگ تثبیت نماید.

فروغ فرزند چهارم توران وزیری‌تبار و محمد فرخزاد است. از دیگر اعضای خانواده او می‌توان برادرش، فریدون فرخزاد و خواهر بزرگترش، پوران فرخزاد را نام برد. فروغ در سالهای ۱۳۳۰ در ۱۶ سالگی با پرویز شاپور طنزپرداز ایرانی که پسرخاله مادر وی بود، ازدواج کرد. این ازدواج در سال ۱۳۳۴ به جدایی انجامید. حاصل این ازدواج، یک پسر به نام کامیار بود. فروغ پیش از ازدواج با شاپور، با وی نامه‌نگاری‌های عاشقانه‌ای داشت. این نامه‌ها به همراه نامه‌های فروغ در زمان ازدواج این دو و همچنین نامه‌های وی به شاپور پس از جدایی از وی بعدها توسط کامیار شاپور و عمران صلاحی در کتابی به نام "اولین تپش‌های عاشقانهٔ قلبم" منتشر گردید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


:: خانه کودکی‌های فروغ فرخزاد::


پس از جدایی از شاپور، فروغ فرخزاد، برای گریز از هیاهوی روزمرگی، زندگی بسته و یکنواخت روابط شخصی و محفلی، به سفر رفت. او در این سیر و سفر، کوشید تا با فرهنگ اروپا آشنا شود. با آنکه زندگی روزانه‌اش به سختی می‌گذشت، به تئاتر و اپرا و موزه می‌رفت. وی در این دوره زبان ایتالیایی، فرانسه و آلمانی را آموخت. سفرهای فروغ به اروپا، آشنایی‌اش با فرهنگ هنری و ادبی اروپایی، ذهن او را باز کرد و زمینه‌ای برای دگرگونی فکری را در او فراهم کرد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


در سال ۱۳۳۷ سینما توجه فروغ را جلب می‌کند و در این مسیر با ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز سرشناس ایرانی آشنا می‌شود و این آشنایی مسیر زندگی فروغ را تغییر می‌دهد. و چهار سال بعد یعنی در سال ۱۳۴۱ فیلم خانه سیاه‌ است را در آسایشگاه جذامیان باباباغی تبریز می‌سازند. و در سال ۱۳۴۲ در نمایشنامه شش شخصیت در جستجوی نویسنده بازی چشمگیری از خود نشان می‌دهد. در زمستان همان سال خبر می‌رسد که فیلم "خانه سیاه ‌است" برنده جایزه نخست جشنواره اوبر هاوزن شده و باز در همان سال مجموعه تولدی دیگر را با تیراژ بالای سه هزار نسخه توسط انتشارات مروارید منتشر کرد. در سال ۱۳۴۳ به آلمان، ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند. سال بعد در دومین جشنواره سینمای مؤلف در پزارو شرکت می‌کند که تهیه کنندگان سوئدی ساختن چند فیلم را به او پیشنهاد می‌دهند و ناشران اروپایی مشتاق نشر آثارش می‌شوند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فروغ فرخزاد در روز ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵ هنگام رانندگی با اتومبیل جیپ شخصی‌اش، بر اثر تصادف در جاده دروس قلهک در تهران جان باخت. جسد او، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن با حضور نویسندگان و همکارانش در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نگاه کن که غم درون دیده ام

یکی از اشعار بسیار معروف، زیبا و پراحساس فروغ فرخزاد بانوی شعر معاصر ایران ...

نگاه کن که غم درون دیده ام
چگونه قطره قطره آب می شود
چگونه سایهء سیاه سرکشم
اسیر دست آفتاب می شود

نگاه کن
تمام هستیم خراب می شود
شراره ای مرا به کام می کشد
مرا به اوج می برد
مرا به دام می کشد

نگاه کن
تمام آسمان من
پر از شهاب می شود
تو آمدی ز دورها و دورها
ز سرزمین عطرها و نورها
نشانده ای مرا کنون به زورقی
ز عاجها، ز ابرها، بلورها
مرا ببر امید دلنواز من
ببر به شهر شعرها و شورها
به راه پرستاره می کشانی ام
فراتر از ستاره می نشانی ام

نگاه کن
من از ستاره سوختم
لبالب از ستارگان تب شدم
چو ماهیان سرخ رنگ ساده دل
ستاره چین برکه های شب شدم
چه دور بود پیش از این زمین ما
به این کبود غرفه های آسمان
کنون به گوش من دوباره می رسد
صدای تو
صدای بال برفی فرشتگان

نگاه کن که من کجا رسیده ام
به کهکشان، به بیکران، به جاودان
کنون که آمدیم تا به اوجها
مرا بشوی با شراب موجها
مرا بپیچ در حریر بوسه ات
مرا بخواه در شبان دیرپا
مرا دگر رها مکن
مرا از این ستاره ها جدا مکن

نگاه کن که موم شب براه ما
چگونه قطره قطره آب می شود
صراحی دیدگان من
به لای لای گرم تو
لبالب از شراب خواب می شود
نگاه کن
تو میدمی و آفتاب می شود


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روحش شاد




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز
جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 20:34 | بازدید : 465 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ...

ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو كورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میكند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید.

ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی كار میكند.

ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح میشود. سیگار كشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

ساعت نه صبح: بدن سفت وسخت بیدار است و زمانی است كه نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است. چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایكس مقاوم است.

ساعت ده صبح: ساعتی كه ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می كند. بدن انرژی زیادی را در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نكته مهم اینكه بین ساعتهای ده تا دوازده احتمال سكته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است.

ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه ای مناسب است كه ممكن است در معاینات قلبی (اكتروكاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشكلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن كاملاً آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل كند.

ساعت دوازده ظهر: دقت افراد كم و انسان دچار خواب آلودگی می شود. اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز كاهش پیدا میكند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری میشود. افرادی كه عادت به خواب نیمروزی دارند حدوداً تا سی درصد خطر سكته قلبی در آنها كمتر از دیگران است.

ساعت سیزده:بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد كاهش پیدا میكند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط كیسه صفرا است كه خوب فعالیت میكند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

ساعت چهارده: احساس خستگی بروز میكند چون فشار و ترشح هورمون ها كم میشود. برای افرادی كه از دندانپزشكی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت كمتر احساس درد میكنند. این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

ساعت پانزده: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد و حافظه خوب كار میكند و مرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی كمتر از آن چیزی كه بدن در صبح داشت.

ساعت شانزده: برای ورزش كردن بهترین ساعت است فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.

ساعت هفده:فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد. نیرو افزایش پیدا میكند، اكسیژن زیادی استفاده میشود، كلیه ومثانه خوب كار میكند. زمانی است كه ناخنها و موها خوب رشد میكند، اسید معده افزایش پیدا میكند به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

ساعت هیجده: الآن زمان مناسبی برای خوردن شام است. پانكراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد.

ساعت نوزده: میزان فشار خون و ضربان نبض كاهش پیدا میكند. به همین دلیل كسانی كه از داروهای كاهش دهنده فشار خون استفاده میكنند باید دقت بیشتری داشته باشند. چون داروهای فشار خون در این زمان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود. تاثیر دارو های ضد افسردگی در این ساعت خیلی زیاد است.

ساعت بیست: میزان چربی كبد كاهش می یابد و خون كثیف از هر زمان بیشتر به قلب می رسد. كسانی كه آلرژی یا آسم دارند در این ساعت باید از دارو هایشان استفاده كنند. آنتی بیوتیكها از این قاعده مستثنی نیستند چون در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند.

ساعت بیست و یک: عملكرد ترشح غدد در این ساعت به پایان می رسد. هر چیزی از این به بعد وارد معده میشود و عملیات هضم و جذب غذا به كندی انجام میشود كه این مسئله میتواند خیلی خطرناك باشد چون باقیمانده غذا به مخاط روده حمله كرده و مخاط روده را دچار آسیب میكند.

ساعت بیست و دو: سیستم دفاعی بدن به حالت آماده باش در می آید. كسانی كه سیگار میكشند باید بدانند كه از این ساعت به بعد بدن سمومی مثل نیكوتین را خیلی سخت دفع میكند.

ساعت بیست و سه: بدن ارگانیسم ترشح هورمونها را كه در طول روز فعال بوده است متوقف میكند آرامش بسراغ بدن می آید و جسم احساس راحتی میكند.

ساعت بیست و چهار: زمان خواب سلولهای پوست بی وقفه فعالیت می كنند حتی بیشتر از آن چیزی كه در صبح انجام میدادند. نخستین تصویر خواب و رویا در همان ساعات اولیه پدید می آید.

ساعت یک نیمه شب: بازدهی در پایین ترین حد قرار دارد. در این ساعت حتی كسانی كه شب كار هستند و عادت به شب كاری دارند، خوابشان می گیرد. دقت كم میشود چون بدن و اعضای بدن خود را برای خوابیدن آماده میكنند.

ساعت دو نیمه شب: كسانی كه رانندگی می كنند باید دقت بیشتری داشته باشند چون قدرت دید كم میشود و سرعت عمل و عكس العمل كم میشود بهمین دلیل بیشتر تصادفات در این ساعت اتفاق می افتد.

ساعت سه نیمه شب: هم بدن هم روح در تاریك ترین حالت قرار دارند. ترشح هورمون ملاتونین كم و نامنظم می شود و كسانی كه تعادل روحی ندارند این ساعت خطرناكتر عمل میكنند و بیشتر خودكشی ها در این ساعت است.

ساعت چهار: با زیاد شدن ترشح هورمون ها بدن انرژی می گیرد و احتمال سكته های قلبی بین ساعت چهار تا شش افزایش می یابد. فشار خون به بالاترین حد میرسد و رگ ها تنگتر می شود. در این ساعت میزان زایمانها بیشتر است.

ساعت پنج:زیاد شدن هورمونها در بدن حدوداً شش برابر روز فرد را برای فعالیت آماده می كند. بدن به حركت در میآید و دوباره روز جدیدی آغاز میشود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ساعت نه تا یازده شب:
زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

ساعت یازده تا یک شب:
عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت یک تا سه نیمه شب:
عملیات سم زدایی در کیسه صفرا، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

ساعت سه تا پنج صبح:
عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

ساعت پنج تا هفت صبح:
این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت هفت تا نه صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت شش و سی دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها ساعت هفت و سی دقیقه میباشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت نه تا ده صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند. از نصفه های شب تا ساعت چهار صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار می روند چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.


سعی کنید همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید ...



:: موضوعات مرتبط: تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دلتنگ
جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 19:32 | بازدید : 541 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

  


قلبم به تو محتاجه چشمام به تو وابستست

این پنجره بی چشمات از پلک زدن خستست.....

 

دلتنگ یعنی من یعنی تورو خواستن

دلتنگ یعنی تو تنهای تنهایی

دلتنگ یعنی تو پیشم نمیمونی

اما نمیدونی

هر لحظه اینجایی....

آلونک خوشبختی این کفتر گم کرده

دلتنگ تر از هرروز دنباله تو میگرده

انگار کسی امروز جز من تو خیابون نیست

انگار که این بارون بغض من بارونیست

دلتنگ یعنی تو یعنی کنارم باش

هم بیقرارم کن هم بیقرارم باش

دلتنگ یعنی من یعنی تورو خواستن

دلتنگ یعنی تو....دلتنگ یعنی من...


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ولنتاین در تنهایی
چهار شنبه 25 بهمن 1391 ساعت 12:42 | بازدید : 560 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )
    

موندم ولنتاین برای خــودم چی بخرم!!؟

یه ساعت یا لباس یه عروسک ... یا شکلات ؟!!

اخه میخوام خودمو سوپرایز کنم میخوام یه چیزی باشه

که دوست داشته باشم، یه چیز خاص

که اصلا انتظارشو نداشته باشم

به سلامتی همه اونایی که ولنتاین تنهای تنهان

هیجان گرفتن یه هدیه ی غیر منتظره بهتر از گرفتن

 

یه هدیه

 

 توی یه روز خاص نیست ؟

 

گرفتن و دادن هدیه توی روز ولنتاین، مثل یه

 

وظیفه ی ملی

 

شده که سر باز زدن ازش عواقبی تلخ داره.

 

با اینکه گاهی از تنهایی دلزده می شم ولی

 

خوشحالم که با

 

تنهایی حرمت خودم و دلم و تموم

 

لحظه های سپیدم رو حفظ کردم ،

 

من تنهام و به اندازه ی یک تکه نخ قرمز

 

هم از این جشن بیگانه سهمی ندارم

 

ولنتاین مبارک تموم عروسکهای این

 

خیمه شب بازی سرخ

  


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
عادتـهایی که دنـدان‌ها را خـراب می‌کنـد
شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 12:16 | بازدید : 442 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید شما هم یکسری عادت‌هایی داشته باشید که به مرور زمان موجب خرابی دندان هایتان شود؛ پس بهتر است که آنها را بشناسید و هر چه سریعتر ترک‌شان کنید. در ادامه ایمیل پرشین استار 22 مورد از عادت‌هایی که موجب خرابی دندان هایتان می‌شود را یادآور می شویم که امیدواریم آنها را بشناسید و انجام ندهید.

1. دندان قروچه : ساییدن دندان‌ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می‌شود؛ کنترل دندان قروچه بسیار سخت است؛ خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می‌کند. در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.

2. جویدن یخ : یخ ماده‌ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد؛ اما جویدن یخ می‌تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان شود؛ اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می‌شود. خوردن غذاهای داغ و یا غذاهای سرد ممکن است درد دندان را شدت بخشند؛ بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.

3. جویدن مداد : آیا موقع تمرکز روی یک مسئله، مداد خود را می‌جوید؟؛ اثر جویدن مداد همانند جویدن یخ است و باعث شکستن و یا خرد شدن دندان‌ها می‌شود. هنگامی که می‌خواهید چیزی را بجوید، آدامس‌های بدون قند را انتخاب کنید؛ آدامس‌های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می‌شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

4. مکیدن انگشت : معمولاً کودکان بعد از پدیدار شدن دندان‌های دائمی خود، انگشتان خود را می‌مکند؛ این انگشت مکیدن در سن 5 تا 6 سالگی ظاهر می‌شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می‌شود؛ مکیدن انگشت شست می‌تواند باعث لق شدن و انحراف دندان‌های کودک از جای خود شود؛ این انحراف دندان‌ها می‌تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک به وجود آورد.

5. مکیدن لیمو ترش : افرادی که لیموترش را می‌مکند، خود را در خطر مشکلات دهانی و دندانی قرار می‌دهند؛ لیمو دارای مقدار زیادی اسید است؛ این اسید، باعث تضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان‌ها می‌شود.

6. جویدن ناخن : جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می‌کند، بلکه به دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند و باعث مشکلات دهانی می‌شود؛ جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می‌شود.

7. با شیشه شیر خوابیدن : اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث خواهید شد که دندان‌های جدید پوسیده شوند؛ پس، بهتر است قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید و او را به این کار عادت ندهید.

8. سوراخ کردن (پیرسینگ) زبان : در برخی کشورها، سوراخ کردن زبان و آویزان کردن زیورآلات فلزی از آن (پیرسینگ) مرسوم است؛ اگر به طور ناخودآگاه این قطعه فلزی را گاز بگیرید، دندانتان می‌شکند؛ هنگامی که فلز با لثه برخورد می‌کند، باعث آسیب لثه و لق شدن دندان‌ها می‌شود. دهان ما پر از باکتری است، بنابراین سوراخ کردن زبان، خطر عفونت و زخم زبان را زیاد می‌کند؛ بهتر است قبل از این کار، با یک دندان‌پزشک مشورت کنید.

9. سخت مسواک زدن : مسواک زدن بخشی از بهداشت دهان و دندان است اما نباید سفت و محکم مسواک بزنید؛ این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه‌ها، حساس شدن دندان‌ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ‌هایی در دندان می‌شود.

10. باز کردن چیزی با دندان : باز کردن درب قوطی و یا بسته پلاستیکی با دندان ممکن است راحت باشد، اما دندان ابزاری برای خرد کردن و یا باز کردن وسایل نیست؛ به جای دندان می‌توانید از قیچی و یا درب باز کن استفاده کنید؛ از دندان‌ها باید فقط برای خوردن غذا استفاده کرد.

11. ورزش کردن بدون محافظ دهان : موقع انجام ورزش‌هایی مثل بوکس، هاکی و ورزش‌هایی که با صورت شما در تماس هستند باید از محافظ دهان و دندان استفاده کرد؛ این محافظ دهان یک قطعه پلاستیکی است و از دندان‌های بالایی محافظت می‌کند؛ بدون این محافظ زمانی که ضربه سنگینی به صورت شما وارد شود، می‌تواند دندان‌ها را خرد کند؛ این محافظ دندان را می‌توانید از دندان پزشک بگیرید.

12. آب نبات سفت : قند موجود در آب‌نبات باعث به وجود آمدن پلاک‌های چسبنده بر روی دندان‌ها می‌شود؛ سپس باکتری‌های موجود در پلاک دندان، قند را تبدیل به اسید می‌کند و این اسید باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود؛ بنابراین بعد از مصرف شکلات، آبنبات و شیرینی، حتماً دندان‌های خود را مسواک بزنید.

13. شیرینی چسبنده : همه مواد شیرین باعث پوسیدگی مینای دندان می‌شوند، اما برخی از آنها بیشتر مضرند، مثل سوهان، گز، پاستیل و آب نبات شل؛ وقتی شیرینی به دندان بچسبد و قند تبدیل به اسید می‌شود، این اسید برای ساعت‌ها در تماس با مینای دندان است. اگر بعد از خوردن این نوع شیرینی‌ها، چیزی مثل کرفس یا آدامس بدون قند بجوید، مقدار زیادی بزاق ترشح می‌شود و این بزاق اسید را از بین می‌برد.

14. نوشابه های گازدار : فقط شیرینی مسبب خرابی دندان نیست‌؛ اگر یک لیوان نوشابه گازدار بنوشید، بیشتر از 11 قاشق چایخوری قند مصرف کرده‌اید؛ همچنین نوشابه‌ها حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک است که این دو اسید، باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شوند. نوشابه‌های رژیمی هر چند بدون قند هستند، ولی مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی دارند که این شیرین کننده‌ها، دارای اسید هستند و برای دندان‌ها مضرند.

15. نوشابه‌های ورزشی : معمولاً این نوشابه‌ها دارای مقدار زیادی قند هستند؛ نوشابه‌های ورزشی هم در دهان، اسید به وجود می‌آورند که این اسید به مینای دندان حمله می‌کند؛ اگر زیاد از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، این را بدانید که در معرض پوسیدگی دندان خواهید بود؛ در حین ورزش و برای جلوگیری از کم آبی بدن، می‌توانید از آب دارای املاح استفاده کنید.

16. آبمیوه صنعتی : آبمیوه‌های صنعتی دارای ویتامین و آنتی اکسیدان هستند، ولی بیشتر آنها قند زیادی دارند؛ میوه‌ها خودشان شیرین هستند، بنابراین اگر آب میوه‌ای می‌خرید توجه کنید که قندی به آن افزوده نشده باشد؛ همچنین می‌توانید آب میوه خریداری شده را با مقدار آب رقیق کنید.

17. چیپس سیب زمینی : غذاهای نشاسته‌ای مثل چیپس، توسط باکتری‌های موجود در پلاک دندان، شکسته شده و به اسید تبدیل می‌شوند؛ این اسید مدت 20 دقیقه به دندان‌ها حمله می‌کند؛ اگر غذا بین دندان‌ها باقی بماند، این مدت زمان بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است بعد از خوردن چیپس سیب زمینی و یا دیگر غذاهای نشاسته‌ای، حتماً بین دندان‌های خود را با نخ دندان تمیز کنید.

18. مصرف دائمی میان وعده : میان وعده‌ها نسبت به وعده‌های اصلی غذا، کمتر موجب ترشح بزاق دهان می‌شوند؛ پس بهتر است از مصرف میان وعده‌های شیرین و چسبنده خودداری کنید و به جای آن می‌توانید از میوه و سبزیجاتی مثل هویج استفاده کنید؛ همچنین شکستن زیاد موادی مثل تخمه و آجیل در میان وعده‌ها برای دندان‌ها مضر است.

19. نوشیدن قهوه : اگر زیاد قهوه بنوشید، به مرور زمان، در اثر تیرگی قهوه و اسید موجود در آن، دندان‌هایتان زردرنگ می‌شوند؛ خوشبختانه، لکه‌های زرد ناشی از مصرف قهوه، به سادگی با استفاده از مواد سفید کننده دندان از بین می‌روند؛ از یک دندانپزشک درباره نوع و نحوه استفاده از این سفید کننده‌ها سؤال کنید.

20. کشیدن سیگار : سیگار و دیگر محصولات دخانی، لکه‌هایی را بر روی دندان‌ها به جای می‌گذارند و موجب بیماری‌های لثه و افتادن دندان‌ها می‌شوند؛ تنباکوی موجود در دخانیات، موجب سرطان دهان، لب و زبان نیز می‌شود.

21. نوشیدن مشروبات الکلی : اسید در مشروبات الکلی، مینای دندان را از بین می‌برد و لکه‌هایی را بر سطح دندان به جای می‌گذارد؛ با استفاده از مواد سفید کننده دندان و خمیر دندان، می‌توانید با این لکه‌ها مبارزه کنید.

22. زیاد خوردن : خوردن بیش از حد در عارضه پرخوری عصبی باعث افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود؛ اسیدهای قوی که در اثر استفراغ کردن از دهان خارج می‌شوند، می‌توانند دندان‌ها را ضعیف و شکننده کنند؛ این اسیدها همچنین باعث بوی بد دهان می‌شوند؛ در بیماری پرخوری عصبی (بولیمیا) فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس عمداً غذای خورده شده را بالا می‌آورد.




:: موضوعات مرتبط: عادتـهایی که دنـدان‌ها را خـراب می‌کنـد , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
فرصـت های زنـدگی را دریابـیم ...
شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 11:55 | بازدید : 463 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

وقت طلاست و زمان، گرانبهاترین گوهر عمر است؛ گرچه نیازهای آدمی بیشمار است
و بسیاری از فرصت ها در گذر زمان از دست می روند اما جسم و روح ما نیازهایی دارد
که با برآوردن آنها آرامش هر چه بیشتر را در زندگی به ارمغان می آورد.
فرصت ها را دریابیم و دریغ نکنیم از زمانهایی که چه زود می گذرند ...



فرصتی برای دعا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نیایش با خدا کمک می کند تا غبار غم از دلت زدوده شود


زمانی برای دوستان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داشتن دوستان واقعی نیمی از خوشبختی است


وقتی برای کار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کار سرمایه ای همیشگی برای سعادتمندی است


زمانی را برای فکر کردن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

تفکر سالم منبع قدرت و انرژی جسم است


وقتی برای مطالعه

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

دانش اندوزی در کسب آگاهی هر چه بیشتر است


زمانی برای گوش دادن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک موسیقی گوش نواز تعادل روحی و عاطفی را دو چندان می کند


فرصتی برای خنده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بارهای سنگین زندگی تنها با داروی خنده، سبک تر می شوند


نگاهی هم به عشق

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عشق اصلی ترین طعم شیرین زندگی است


زمانی را برای رویا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سفر به عالم خیال، اعتماد به نفس را قوت می بخشد


فرصتی هم برای بازی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نشاط و شادابی، ماندگارترین خاطرات جوانی است که هرگز از یاد نمی رود



:: موضوعات مرتبط: فرصـت های زنـدگی را دریابـیم ... , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
چهار شنبه 18 بهمن 1391 ساعت 21:2 | بازدید : 385 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 


جملاتـی آمـوزنده از دکتـر ویـن دایـر

( تقدیم به همه آنهایی که دوستشان داریم )

دنیا مانند پژواك اعمال و خواستهای ماست. اگر به جهان بگویی: "سهم منو بده..." دنیا مانند پژواكی كه از كوه برمی گردد، به تو خواهد گفت: "سهم منو بده..." و تو در كشمكش با دنیا
دچار جنگ اعصاب می شوی. اما اگر به دنیا بگویی: "چه خدمتی برایتان انجام دهم؟..."
دنیا هم بتو خواهد گفت: "چه خدمتی برایتان انجام دهم؟..."

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هر كس به دیگری زیانی برساند و یا ضربه ای به كسی بزند، بیشترین زیان را خود از آن خود
خواهد دید، چرا كه هركس در دادگاه عدل الهی در برابر اعمال ناروای خودش مسؤول است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به هر كاری كه دست زدید، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشید،
زیرا این شیوه ی زندگی معجزه آفرینان است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درستكارترین مردم جهان، بیشترین احترام را بسوی خود جلب شده می بینند،
حتی اگر آماج بیشترین بدرفتاریها و بی حرمتیها قرار گیرند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

تنها راه تغییر عادتها، تكرار رفتارهای تازه است.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

اگر شخصیت خود را با فعالیت‌های شغلی خویش می‌سنجید،
پس غیرواقعی نیست اگر بگویید وقتی كار نمی‌كنید فاقد شخصیت هستید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای آغاز هر تحول در خود، ابتدا منبع تولید ترس و نفرت را
در وجود خود شناسایی و ریشه كن كنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

از مهم ترین كارهایی كه به عنوان یك آدم بزرگ می توانید انجام دهید
اینست كه گهگاه به شادمانی دوران كودكی برگردید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر مختارید كه بین حق به جانب بودن و مهربانی یكی را انتخاب كنید، مهربانی را انتخاب كنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دروغ انفجاریست در اعتماد به نفس تو.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

انتخاب با توست، میتوانی بگوئی : صبح به خیر خدا جان
یا بگوئی : خدا به خیر کنه، صبح شده ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به دل خود مراجعه کنید و نسبت به تمام کسانی که در گذشته از دست آنها ناراحت شده اید
احساس محبت نمایید. هر جا ناراحت شدید اقدام به بخشش و عفو نمایید.
عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

عشقم نثار کسیست که با دستپاچگی در جاده‌ها از من سبقت می‌گیرد. به کسی که در گوشهٔ خیابان به حالت احتیاج افتاده ‌است، کمی پول بیشتری می‌دهم. بین جر و بحثهای مردم در یک سوپر مارکت می‌روم و سعی می‌کنم به آن محیط عشق ببرم. در غالب هزاران راه، هر روز، عبادت معنویم بخشیدن عشق است و نه اینکه یک مسیحی، کلیمی، بودایی یا مسلمان باشم بلکه سعی میکنم شبیه به مسیح، شبیه به بودا، شبیه به موسی، و یا شبیه به محمد باشم.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

آنان که به قضاوت زندگی دیگران می نشینند، از این حقیقت غافلند که با
صرف نیروی خود در این زمینه، خویشتن را از آرامش و صفای باطن محروم می کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم
بیش از آنکه مرا بفهمند، دیگران را درک کنم
پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که
بخشیده می شویم و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

وین والتر دایر (Wayne Walter Dyer) در ۱۰ مه، ۱۹۴۰ در شهر دیترویت از توابع ایالت میشیگان، ایالات متحده به دنیا آمد. او یک عارف، روانکاو، نویسنده و سخنران است. کتاب قلمرو اشتباهات شما در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزء یکی از بالاترین فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. وین دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد.



:: موضوعات مرتبط: جملاتـی آمـوزنده از دکتـر ویـن دایـر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ایش ، چه وحشتناک
چهار شنبه 18 بهمن 1391 ساعت 1:20 | بازدید : 492 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: ایش ، چه وحشتناک , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
عکس2
چهار شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 23:36 | بازدید : 328 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب ...
امشب
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 23:10 | بازدید : 522 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

   

خدایا دلم از زمینت گرفته

خدایا دلم از نامهربونی ها گرفته

خدایا بزار بیام پیشت نفسم دیگه نمیاد توی این زمین

خدایا طاقت ندارم! بی مهری ادمها داره خوردم میکنه

 

 

 
 

 

 امشب بدجور دلم گرفته.يه مدت بود که چشامو تر نديده بودم.امشب دوباره بارون اومد.يه جا خوندم که آدم بايد هر از گاهی گريه کنه تا بعدش شادی رو بهتر درک کنه.البته من از زندگی ام راضی ام.خدا رو شکر...فقط از ته دل امروز گريستم برای شادی بيشتر!!

 

 

خدایا اشکام امونمو بریده  
دلم بدجور  گرفته ...حالم خوش نیست... شب که میشه بدجور احساس تنهایی میکنم

هیچکس نیست حرف دلمو بش بزنم :| بدجور دلتنگم شبا واسم اندازه ی یک روز تمام طول میکشه

کاش منم مث خیلی های دیگه بودم ...... !


خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کمکم کن

 


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
دلم بدجور گرفته
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 22:51 | بازدید : 487 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

   

دلم بدجور گرفته میخوام بشینم گریه کنم

بغض تو صدام گرفته

میخوام بشینم گریه کنم

میخوام بیام به دیدنت

بگم بهت دوست دارم

اشک توی چشمام جمع شده

میخوام بشینم گریه کنم

میخوام سرمو بذارم رو سینتو

زار زار گریه کنم

یه بوسه از لبای تو بردارمو

با اشکام دنیارو واسه خودم تیره کنم

چشام به در خودتو بگو

دلم واست یه ذره شد

دنیارو به پات میریزم

عشقم ازم دل زده شد

آره منم اون عاشقی که بودی دنبالش یه روز

اما ببین عاشق شدم بازم به پای من بسوز

توی چشات دنیارو رنگی میکنم

اگه بخوای خودمو برات دلقکِ سنگی میکنم

فقط بیا کنار من

جات خالیه ناناز من

بیا بازم بهم بگو

که عالیه شعرای من

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
از تو دل میخوام نه ترحم..... با من حرف بزن
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 1:12 | بازدید : 458 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

   


 

 

از تو دل میخوام نه ترحم شدم اسیر این توهم

که میسوزه دلت واسه من .... با من حرف بزن 

حرف بزن تا آروم بگیرم نگی دوسم داری میمیرم کی میمیره واست به جز من؟؟ با من حرف بزن 

 

دلهره دارم دیگه تو خوابت نیام یا کسی روزی تو دلت بگیره جام رو

 

دلواپست میشم تا دور میشی از خونه کی جز تو معنای این احساسو نمیدونه؟؟؟ 

 

از تو دل میخوام نه ترحم.....

 

با من حرف بزن... با من حرف بزن

با من حرف بزن

با کلمات ساده...

کلمات ساده ای که وقتی از زبان تو رانده می شوند ،

همچون دانه های الماس بر وجودم می بارند

و قلبم را جلا می دهند.

با من حرف بزن

هرچند تکراری

کلمات تکراریت هر لحظه و هرثانیه

برایم معنا و مفهوم جدیدی دارد

با من حرف بزن

حرفهایت مرا به رشد و بالندگی وا می دارد

با من حرف بزن

تا به اوج برسم ودر اوج بمانم.

 

 


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برس به فریادم.
یک شنبه 15 بهمن 1391 ساعت 16:34 | بازدید : 536 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

      


 فداتشم بیا کم کم

 

از سایه میترسم....

 

دردهام رو درمون کن .... آغاز رو آسون کن...

 

غمگین غمگینم یه بغض سنگینم

 

تنهاتر از مهتاب...

 

نه من نمیتونم....بی تو نمیمونم....

 

آه ای پری برگرد تو برزخ افتادم ....برس به فریادم....برس به فریادم....

 


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
دلم، بشکنه حرفی نیست
یک شنبه 15 بهمن 1391 ساعت 16:30 | بازدید : 519 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

      


 

دلم، بشکنه حرفی نیست / حقیقت رو ،ازت میخوام

بهم راحت بگو میری / حالا که سرد رویاهام

 

دلم بشکنه حرفی نیست

فقط کاش ،لایقت باشه

میرم از، قلبه تو بیرون 

 که عشقش ، تو دلت جا شه

 

دلم بشکنه حرفی نیست اگه تو، یارو همراشی

ولی میشد، بمونی و  کمی هم عاشقم باشی

 

همه فکرش شده چشمات  گاهی، دستاتو میگیره

یه وقت تنهاش نذاری که مثله من میشه میمیره!

 

مثله من میشه میمیره!....

 

 
 


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
امان از حرف مردم ... !
یک شنبه 15 بهمن 1391 ساعت 16:21 | بازدید : 443 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 


امان از حرف مردم ... !
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در برخی جوامع خیلی مهم و پیشرفته دنیا، مردم خوب کوچه و بازار و در و همسایه با تحقیق شبانه روزی به این نتیجه رسیده اند که انسان ها هر کاری هم بکنند بالاخره یک جای کارشان می لنگد ... ما هم در راستای این کشف بزرگ بشری، تستی آماده کرده ایم تا بدانید و آگاه باشید که به نظر این عزیزان، کجای کار شما می لنگد؟ البته امیدواریم شما دوست عزیزی که این مطلب رو می خونید بیشتر از اینکه درگیر اینجور ایراد گیری ها باشید، به میانه رو بودن و تفکر منطقی بهای بیشتری بدهید.

آداب کادو دادن
اگر اصلا کادو ندهید، خیلی خسیس هستید.
اگر کادوی ارزان بدهید، خسیس هستید.
اگر کادوی کوچک بدهید، باز هم خسیس هستید.
اگر کادوی با مارک ایرانی بدهید، بی تعارف خسیس هستید.
اگر کادوی گران بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی بزرگ بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی مارک دار بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر اصلا کادو بدهید... حالا من این کادو رو چیکارش کنم؟!

آداب حرف زدن
اگر در مهمانی زیاد حرف بزنید، پرحرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی کم حرف بزنید، کم حرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی اصلا حرف نزنید، مغرور و پر افاده هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی حرف نزنید و با حرکات صورت و چشم و ابرو ارتباط برقرار کنید، بی ادب هستید.
اگر لحنتان سوالی باشد، کنجکاو و فضول هستید.
اگر فقط به سوال ها جواب بدهید، تودار هستید و باید با آچار از شما حرف بکشند.

آداب خنده
اگر حرف های خنده دار بزنید، لوده و مسخره هستید.
اگر جدی باشید و اخم کنید، بداخلاق هستید.
اگر به حرف های دیگران بخندید، بی جنبه و جلف هستید.
اگر به حرف های دیگران نخندید، آداب معاشرت سرتان نمی شود.
اگر بعضی وقت ها به حرف های دیگران بخندید و بعضی وقت ها نخندید، غیرطبیعی هستید و عکس العمل هایتان غیر عادی است.

آداب پذیرایی
اگر غذا زیاد بپزید، اهل ریخت و پاش هستید.
اگر غذا کم بپزید، خسیس هستید.
اگر غذا به اندازه درست کنید، چشم تنگ هستید و دست و دلتان می لرزد که یک کم بیشتر درست کنید.
اگر غذای فرنگی بپزید، ندید بدید و اهل چشم و هم چشمی هستید.
اگر غذای ایرانی بپزید، سلیقه قدیمی و معمولی دارید.
اگر چند جور غذا بپزید، می خواهید هنرتان را به رخ بکشید.
اگر یک جور غذا بپزید، به مهمانتان توهین کرده اید.

آداب دوست داشتن
اگر بگویید که زنتان را دوست دارید، زن ذلیل هستید.
اگر بگویید که شوهرتان را دوست دارید، او زن ذلیل است.
اگر بگویید که همسرتان را دوست ندارید، خائن هستید.
اگر بگویید که به همسرتان احساسی ندارید، بی احساس هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست دارید، بچه ننه هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست ندارید، حیوان هستید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست دارید، بی تجربه هستید و سرد و گرم روزگار را نچشیده اید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست ندارید، بی عاطفه هستید.
اگر بگویید که هیچکس را دوست ندارید، بیمار هستید.
اگر بگویید که همه را دوست دارید، احمق هستید.

آداب زندگی
اگر پولدار باشید حتما دزد و کلاهبردار هستید.
اگر بی پول باشید، بی برو برگرد تنبل و بی عرضه هستید.
اگر زندگی معمولی و نان بخور و نمیر داشته باشید قطعا جاه طلبی لازم را ندارید و مدام درجا می زنید.
اگر خانه و ویلا داشته باشید، مال مردم خور هستید.
اگر خانه و ویلا نداشته باشید، بی فکر و بی دست و پا هستید و بلد نیستید از فرصت های زندگیتان به درستی استفاده کنید.

آداب تمام کردن مطلب
اگر نوشته تان طولانی باشد حتما آب به مطلب بسته اید تا تعداد کلمه هایش بیشتر شود! (به هر حال نویسنده ها هم محکومند که تا اطلاع ثانوی زندگی کنند!)
اگر نوشته تان کوتاه باشد حتما وقت نداشته اید و چیزی سر هم بندی کرده اید.
اگر نوشته تان نه کوتاه باشد، نه بلند (مثل این مطلب)... از مردم خوب و عزیز و شریف و نجیبمان خواهشمندیم ادب و نزاکت و اصول اخلاقی و انسانی را رعایت فرمایند، ممنون!



:: موضوعات مرتبط: امان از حرف مردم ... ! , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ادمها
شنبه 14 بهمن 1391 ساعت 22:26 | بازدید : 562 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

      


آدم ها سنگ دل شدند...
اما سنگ ها هنوز دل دارند....

آدم ها سنگ دل شدند...
اما سنگ ها هنوز دل دارند....
SoGoL

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تنهایی‌ یعنی‌ اینکه
شنبه 14 بهمن 1391 ساعت 21:28 | بازدید : 510 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

      


تنهایی‌ یعنی‌ اینکه حتی یه نفر رو هم تو این دنیایه کوفتی نداشته باشی‌ تا حرفات رو بزنی‌. 

تنهایی‌ یعنی‌ اینکه این نقاب خندرو فقط شب‌ها تو تخت خواب برداری.

تنهایی‌ یعنی‌ اینکه همه بیان گذشتهٔ خودت رو پیش خودت درد و دل کنن, تو هم از

تجربه‌هات کمکشون کنی‌ ، ولی‌ کسی‌ نپرسه که آخه لامصّب ، این هارو از کجا

میدونی‌ ؟

 


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
هرگز فراموش نكن تلخی
جمعه 13 بهمن 1391 ساعت 14:49 | بازدید : 500 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

      


 

هرگز فراموش نكن من برای بدست آوردنت دلی را به دریا زدم كه از آب واهمه داشت...‏!‏‏!‏‏!‏

 

 

 

تـو هم تلخ بودی
تلــخ !
درست مثل قطره های فلج اطفالی
كه در كودكی به خوردم می دانند !
غافل از اینكه این بار

 

تلخی تــو دلم را فلــج كرد 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
فداکاری
جمعه 13 بهمن 1391 ساعت 14:47 | بازدید : 541 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

     


تو رویا خیلی خوشبختیم   
 
 
  ولی در اصل می لنگیم
 
 
رسیدن گاهی ممکن نیست   
 
 
   مهم اینه که می جنگیم
 
 
نفس می شی واسم امشب    
 
 
   می ری آروم تو سینم
 
 
به حدی عاشقت هستم      
 
 
      خودم رو هم نمی بینم
 
 
به این احساس مدیونیم      
 
 
     باید کاری کنیم واسش
 
 
 
باید هر جا که لازم شد       
 
 
      فداکاری کنیم واسش 
 
 
 

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
وقتی دلم می گیرد
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 22:49 | بازدید : 483 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

    

 

وقتی دلم می گیرد

 

 تو نیستی كه ببینی چه سخت است

تمام اندوه خویش را بی صدا گریستن

بی هیچ دست نوازشی

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه بدانی چه دردناك است

بغض دلتنگی خود را بی صدا شكستن

بی هیچ سنگ صبوری

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه تماشا كنی

سر به دیوار كوفتن در اتاق تنهایی

و چنگ زدن گریبان خود را در خفقان بی كسی

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه بشنوی

صدای پای اشكی را

كه بر گونه هایم می دود

و به هوای شانه هایت بر زمین می افتد

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه حس كنی

نیاز دستهایم به دستهایت

نگاهم به نگاهت

و صدایم به صدایت را

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه باور كنی

وسعت اندوه مرگ باورهایم را

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه نگاه كنی

دشواری دم زدن

در تكرار دمادم در خود شكستن

وقتی دلم می گیرد

تو نیستی كه به روی این بی ستاره ی شبخوان

پنجره ای به باغ كهكشان باز كنی

و وقتی كه تونیستی

من دلم می گیرد...


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
کاش می فهمیدی....
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 22:27 | بازدید : 504 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

   

 دلم می خواهد باشی كنار تمام لحظه های بی كسی ام...

 دلم می خواهد برای گرفتن دستان مهربانت به دنبال ثانیه ها نباشم...

 دلم می خواهد تمام لحظه های بودنم را با تو پر كنم...

چگونه فریاد برآورم كه نمی توانم بی تو....

دلم می خواهد لحظه های گریه ام را تو مرهم باشی...

دلم می خواهد دست های خسته ام را تو پناه باشی ...

دلم می خواهد در تب و تاب كوچه پس كوچه های زندگیم تو یاورم باشی...

دلم می خواهد سر در آغوش تو بگذارم و از این همه فاصله فرار كنم....

كاش می فهمیدی وقتی در حصار محدودیت های دیوانه كننده ی زندگی اسیر می شوم چگونه بال رهایی را دست های تو قرار می دهم و به مدد رویای حضورت زندان غم را می شكنم...

كاش می فهمیدی...

دلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم گرفته ای خدا...

 


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
يادته
دو شنبه 9 بهمن 1391 ساعت 23:21 | بازدید : 537 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

  

 روزاي خيلي طلايي يادته

روز ترس از جدايي يادته

شعراي کتاب درسي يادته

يادته گفتي ميترسي يادته

چشم نازت مال من بود يادته

ديدن من قدغن بود يادته

روزگار قهر و آشتي يادته

هيچکسي جز من نداشتي يادته

واسه ي خنده اجازه يادته

اونا که مي گفتي رازه يادته

دستاتو مي خوام بگيرم يادته

راستي تو بي تو ميميرم يادته

چيزي خواستيم از خدامون يادته

مستجاب نشد دعامون يادته

چشمون زدن حسودا يادته

چشامون شد مثل رودا يادته

گفتي ما بايد جدا شيم يادته

گفتي بايد بي وفا شيم يادته

يه دفعه ازم بريدي يادته

خط رو اسم من کشيدي يادته

گفتي عشق تو هوس بود يادته

گفتي خوب بود ولي بس بود يادته

حلقه من دست تو دیدم یادته

کلی سرزنش شنیدم یادته

چشم من به چشمت افتاد يادته

کاري که دست دلم داد يادته

حالا اومدم همونجا وایسادم

که تقاضای تورو جواب دادم

درآوردم از دستم انگشترو

جا گذاشتمش همونجا دفترو

اما قول دادم به قلبمو خدا

دیگه دل ندم به عشق آدما


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
دلم گرفته از روزگارم
دو شنبه 9 بهمن 1391 ساعت 21:13 | بازدید : 511 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

  

چشامو بستم خسته ی خستم

با عکسات اینجا تنها نشستم
تو رو ندارم هی بدمیارم
دلم گرفته از روزگارم


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
عکس
دو شنبه 9 بهمن 1391 ساعت 20:49 | بازدید : 385 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دو شنبه 9 بهمن 1391 ساعت 20:39 | بازدید : 552 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

 

بـــــــــــــی منطــق ترین عضو بـد نـــــــم

چشمهـــــــــایم اند

مــــی بیننـــــد ڪـه دیــــگر دوستـــــم نـداری

امــــا هنـــوز تشنــه دیدنت هستند . . .

بـــــــــــــی منطــق ترین عضو بـد نـــــــم
چشمهـــــــــایم اند
مــــی بیننـــــد ڪـه دیــــگر دوستـــــم نـداری
امــــا هنـــوز تشنــه دیدنت هستند . . .
<M>

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
به آغـوش کوچـک مـن بیـا ...
چهار شنبه 4 بهمن 1391 ساعت 21:30 | بازدید : 539 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )


 

 به آغـوش کوچـک مـن بیـا ...

وقتی آسمان این همه بخیل است

وقتی ابرها ناخن‌خشكی می‌كنند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی دست‌هایی كه باید سایبان مهربانی‌ات باشند، اینهمه كوتاهند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی شاخه‌های بهار تا دیوار خانه تو نمی‌رسند

وقتی گردبادهای گریز در چشم‌هایت قدم می‌زنند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به سراغ دست‌های من بیا

به آغوش من كه برایت همیشه گرم است ...

عزیز من! این آغوش هر چند كوچك، ولی برای تو یك دنیا جا دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

این آغوش هرچند كوچك،
ولی می‌تواند سرمای ترسی كه در جانت بیتوته كرده است
را به تابستانی‌ترین ظهر ممكن برساند.

وقتی "گل‌ها فقط برای دیدن تو چانه نمی‌زنند" و كسی نیست كه برایت زنده بماند و زندگی كند

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

وقتی ثانیه‌های حیات، سال‌اند، وقتی مرگ در دو قدمی ما نفس می‌كشد و جوان می‌شود

وقتی دار و ندار جهان به پای اسلحه‌هایی می‌ریزد كه فقط بلدند آدم بكشند؛

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به آغوش من بیا ...

به این مطمئن‌ترین مكان دنیا كه برای تو می‌تواند جان‌پناهی باشد.

چرا كه عاقلان دنیا! سرپناهت را به موشك گرفتند و بازی‌های كودكانه‌ات را ناتمام گذاشتند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عزیز من! من شاید كوچك باشم؛

شاید دست‌های من برای به آغوش كشیدنت كوتاه باشد.

ولی دلم به اندازه تمام تابستان‌های تاریخ گرم است و آغوشم مطمئن‌ترین جا برای توست.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به آغوش من بیا و آرام بگیر ...

از این همه صدای مسلسل‌هایی كه در تاریخ راه می‌روند و گوش جغرافیا را كر كرده‌اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به آغوش من از نگاه‌های هیز مردانی كه چشم‌هایشان روی شكمشان باد كرده است و لبخند می‌زنند تا دندان‌های كرم‌خورده‌شان را به زنان روی دیوار نشان دهند.

عزیز من، خواهركم، مطمئن‌ترین و گرم‌ترین
نقطه جغرافیا آغوش كوچك من است كه برادر بزرگ توام.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ایـن دیـوانگیـست ...
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 17:25 | بازدید : 538 | نوشته ‌شده به دست azita | ( نظرات )

 

ایـن دیـوانگیـست ...

که از همه گلهای رُز تنها بخاطر اینکه
خار یکی از آنها در دستمان فرو رفته است متنفر باشیم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

که همه رویاهای خود را تنها بخاطر اینکه
یکی از آنها به حقیقت نپیوسته است رها کنیم


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این دیوانگیست ...

که امید خود را به همه چیز از دست بدهیم بخاطر اینکه
در زندگی با شکست مواجه شده ایم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

که از تلاش و کوشش دست بکشیم بخاطر اینکه
یکی از کارهایمان بی نتیجه مانده است


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

این دیوانگیست ...

که همه دستهایی را که برای دوستی بسوی ما دراز می شوند بخاطر اینکه
یکی از دوستانمان رابطه مان را زیر پا گذاشته است رد کنیم

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

که هیچ عشقی را باور نکنیم بخاطر اینکه
در یکی از آنها به ما خیانت شده است

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این دیوانگیست ...

که همه شانس ها را لگدمال کنیم بخاطر اینکه
در یکی از تلاشهایمان ناکام مانده ایم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به امید اینکه در مسیر خود هرگز دچار این دیوانگی ها نشویم
و به یاد داشته باشیم که همیشه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شانس های دیگری هم هستند
دوستی های دیگری هم هستند
عشق های دیگری هم هستند
نیروهای دیگری هم هستند
و افق های بهتری هم هستند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تنها باید قوی و پُر استقامت باشیم
و همه روزه در انتظار روزی بهتر و شادتر از روزهای پیش باشیم ...





|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2